Verzorgende Zorgthuis Utrecht met cliënt Zorgthuis Utrecht verzorgende met cliënt

Wij staan voor u klaar!

Deel uw klacht of Compliment

Bij Zorgthuis Utrecht draait zorg om mensen. Bent u tevreden of wilt u iemand een compliment geven? Dat horen wij graag. Bent u niet tevreden? Zeg het ons. Samen zoeken we een oplossing.

Compliment of ervaring delen

Bent u blij met de zorg of begeleiding die u ontvangt? U kunt uw waardering delen via Zorgkaartnederland. Daar kunnen cliënten en hun naasten hun ervaringen delen met zorgorganisaties. Zo helpt u ook anderen om een goed beeld te krijgen van onze zorg. Wilt u liever dat wij uw compliment persoonlijk ontvangen? Dan kunt u een bericht sturen naar info@zorgthuisutrecht.nl. Wij zorgen dat uw compliment bij het juiste medewerker en of team terechtkomt. Uw positieve ervaring is waardevol – we leren ervan én we delen het binnen het team.

Klacht melden?

Stap 1 – Bespreek het met ons

Neem contact op met uw vaste zorgverlener of met de eerstverantwoordelijke verzorgende of verpleegkundige. In de meeste gevallen lossen we het samen snel op.

Stap 2 – Hulp via SPOT (onafhankelijke klachtenfunctionaris)

Komt u er met ons niet uit of wilt u liever met iemand van buiten onze organisatie spreken? Dan kunt u gratis terecht bij de klachtenfunctionaris van SPOT. Dit is een onafhankelijke persoon die luistert, meedenkt en helpt om het probleem op te lossen. U krijgt uiterlijk binnen 4 weken een reactie of advies.

Contact SPOT – klachtenfunctionaris
klacht@verenigingspot.nl
035 – 542 75 17
Vereniging SPOT, t.a.v. klachtenfunctionaris
Trasmolenlaan 5
3447 GZ Woerden

Stap 3 – Geschilleninstantie Zorggeschil

Lukt bemiddeling niet? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Zorggeschil. Dat is een onafhankelijke organisatie die een beslissing doet waar iedereen zich aan moet houden. Meer informatie: www.zorggeschil.nl.

Kosten

  • De SPOT-klachtenfunctionaris is gratis.
  • Neemt u zelf een adviseur in de arm (bijv. een jurist)? Dan zijn die kosten voor u.
  • Bij Zorggeschil kan klachtengeld (max. € 50) gelden.

Hulp in uw taal

U mag altijd iemand meenemen (partner, familielid of tolk). Voor gesprekken met Zorgthuis Utrecht kunnen wij, als u dat wilt, helpen om een tolk te regelen.

Downloads & links

Folder klachtenprocedure SPOT (2025)
De officiële folder van SPOT met uitleg over de klachtenprocedure.
Download PDF

SPOT-klachtenpagina
Actuele informatie over de klachtenregeling en contactmogelijkheden.
www.verenigingspot.nl/klachten

Geschilleninstantie Zorggeschil
Voor meer informatie over de geschillenprocedure en de actuele regels.
www.zorggeschil.nl

Zullen we kennismaken?

Kom met ons in contact

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met jou op.

Zorgthuis Utrecht
Molensteijn 3F
3454 PT  De Meern

Vlinder

Vragen?

Stel ze aan ons!

Vragen naar aanleiding van een klacht of compliment? Neem dan contact op met Zorgthuis Utrecht. Wij helpen je graag verder.